Znati da bi se predvidjelo..,
Auguste Comte, francuski matematičar i filozof tako je vidio svrhu znanosti.
Istraživanja javnog mnijenja primijenjena su znanstvena istraživanja. Njihova metodologija i u suvremenom društvenom, političkom i medijskom okružju još uvijek osigurava superiornu valjanost predviđanja političkog i potrošačkog ponašanja ljudi.
Za to nema boljeg dokaza od predizbornih anketa provedenih neposredno pred parlamentarne izbore 2024. godine.
U grafikonu su prikazani rezultati anketnih istraživanja po izbornim jedinicama koje su cca tjedan dana prije izbora provedene metodom telefonskog anketiranja i rezultati izbora.
Autor
-
Izv. prof. dr. sc. Ivan Burić rođen je 1968. godine u Dubrovniku. Studirao je na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu na kojem je stekao i titulu doktora znanosti. Od 1994. do 2014. radio je na poslovima istraživanja javnog mnijenja, medija i tržišta, najduže na poziciji direktora istraživanja u agenciji Ipsos. U tom periodu vodio je više stotina istraživačkih projekata za potrebe domaćih i međunarodnih institucija, organizacija i poslovnih subjekata. Od 2005. do 2014. kao vanjski predavač predavao je na Sveučilištu Vern. Od 2014. godine stalno je zaposlen na Fakultetu hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu. Autor je triju knjiga i dobitnik nagrade Zaklade Hanžeković za 2016. godinu.
View all posts